Tak było
I POL'AND'ROCK FESTIVAL JUZ ZA

(XXIV PRZYSTANEK WOODSTOCK)
sitemap
Poprzedni temat «» Następny temat
Eluveitie
Autor Wiadomość
FreaK  
Lubi pieprzyć


Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 345
Skąd: Anglia
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   Eluveitie

Ogloszone w audycji Sie Kreci.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=iijKLHCQw5o[/video]

Eluveitie – szwajcarski zespół folkmetalowy. Ich muzyka to celtycki pagan-folk metal z wpływami melodic death metal.

 
 
goodvibestyla  
Rozkręca sie


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 159
Skąd: z Ziemi
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

niech tam sobie grają mnie ta muza nie rusza :D
 
 
 
FreaK  
Lubi pieprzyć


Wiek: 23
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 345
Skąd: Anglia
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Ja tam sie jaram! :D
 
 
Kapec  
Forumowy prawiczek

Wiek: 19
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Radzików/Łagiewniki
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Jedno z moich największych marzeń <3 Będzie zajebiście :D
 
 
Badhorse  
Rozkręca sie

Wiek: 26
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 139
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Cóż za niespodzianka! Jedno z moich koncertowych marzeń jeśli chodzi o dużą scenę PW!
Będzie zajebiście! :D
 
 
Ildar  
Coś już napisał
Tomek


Wiek: 25
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014   

Kolejne marzenie, kocham ten festiwal, a tak rozpaczałem, że nie udało mi sie do Krakowa jechać, cudowna wiadomość po powrocie z pracy. True and plain dignity - Tegernako!
 
 
KazikHansen  
Typowy spamer


Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 1237
Skąd: Wrocław/DG
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Bardziej bym się ucieszył z Arkony ale póki co to najlepszy pewniak w tym roku i nie wierzę, że czymś to przebiją.
 
 
 
Jaaasiek  
Po co tyle piszesz ?


Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 1638
Skąd: Drink Team Żywiec
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Myślę, że jednak przebiją, aczkolwiek Eluveitie to mega pozytyw!!!! Widziałem już trzy razy i zawsze chcę więcej :) Mam nadzieję, że zagrają Tegernako.
 
 
 
winogron  
Lubi pieprzyć
źle skrojony, za to dobrze zszyty


Wiek: 27
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 514
Skąd: Sulechów
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

mnie też nie jara specjalnie, ale zauważyłem, że zarówno BLS jak i Eluveitie grają na Metal Days w Słowenii na koniec lipca obok Moonspell, który by mnie bardziej cieszył :)
 
 
MrWoodstock  
Rozkręca sie
Jak wygląda twarz bez Brody ?! JAK DUPA !!!

Wiek: 32
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 127
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Poki co line-up jest swietny. Marzenia na Woodstocku sie spelniaja. BLS, Eluveitie oraz Within Temptation. Jest moc i oby tak dalej :)
Chyba Kompania Piwowarska (Lech) dal wiecej kasy na sponsorowanie PW skoro takie zespoly sa oglaszane. Czekam na kolejne dobre wiesci ze swiata :D
 
 
 
KazikHansen  
Typowy spamer


Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 1237
Skąd: Wrocław/DG
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

MrWoodstock napisał/a:
Poki co line-up jest swietny. Marzenia na Woodstocku sie spelniaja. BLS, Eluveitie oraz Within Temptation. Jest moc i oby tak dalej :)
Chyba Kompania Piwowarska (Lech) dal wiecej kasy na sponsorowanie PW skoro takie zespoly sa oglaszane. Czekam na kolejne dobre wiesci ze swiata :D


No też takie wnioski wyciągnąłem i bardzo mnie to cieszy (może poza Within Temptation, ale wtedy po prostu na piwo pójdę). Ogólnie bardzo dobrze, że póki co organizatorzy nie serwują nam tylu powrotów i ogólnie polskich kapel jak rok temu - mam nadzieję, że tendencja się utrzyma, bo jeśli tak, to możemy mieć chyba najlepszy line up od 2011 roku :)
 
 
 
Hexen  
Doręczyciel dobrych wiadomości

Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 232
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Nie ma to nic wspólnego z kasą :). Bardziej z tym kto jest w okolicy i jest na długiej liście od lat, lub pojawia się teraz. Pamiętajcie, że Woodstock nie stać na normalne stawki. Jednym to pasuje, innym w ogóle nie pasuje, a jeszcze innym tylko jak są w trasie.
 
 
Pietrucha  
Lubi pieprzyć
Paweł


Wiek: 25
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 434
Skąd: Namysłów
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   

Nie znałem ich wcześniej, ale czuje potencjał. Jaram się :P Fajnie jakby w nocy grali.
 
 
 
paciek  
Forumowy prawiczek
...stać się nieśmiertelnym, a potem umrzeć...


Wiek: 40
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Sierpc
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Raczej w nocy zagrają, to moze być czarny konik festiwalu...powoli trza zapoznać sie dokladnie z ich dyskografią a jest tego multum ;]
 
 
Jaaasiek  
Po co tyle piszesz ?


Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 1638
Skąd: Drink Team Żywiec
Wysłany: Śro 28 Sty, 2015   

Polecam, ja akurat znam całą, byłem już na paru koncertach i jest przekurewny power :)) No i wiele instrumentów, w tym moje ukochane hurdy gurdy.

Zresztą co ja będę sobie palce strzępił...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=exgibSxKRQw[/video]
 
 
 
Chester  
Rozkręca sie


Wiek: 25
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 205
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Także znam całą dyskografię, nie miałem okazji zobaczyć jeszcze na żywo na szczęście Woodstock spełnia marzenia, ES'ów już widziałem, Skindreda też, Papa Roach'ów i Guano Apes niestety nie było mi dane tak jak i z resztą Gentlemana, na szczęście Eluveitie :D
 
 
DRY CIDER  
Rozkręca sie


Wiek: 38
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 295
Skąd: Bristol B-B
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Zajebista kapela,irlandzki folk swietnie wspolgra z ostrzejszym graniem,ciesze sie ze zagraja ;))
 
 
Jaaasiek  
Po co tyle piszesz ?


Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 1638
Skąd: Drink Team Żywiec
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

To nie irlandzki folk, tylko celtycki, rejony obecnej Francji, Belgii, Szwajcarii (stamtąd pochodzi zespół) czyli ogólnie niegdyś Galii :)

Dużo ludzi myśli, że oni część tekstów śpiewają w języku Gaelic (głównie Szkocja) podczas gdy oni faktycznie to wykonują w języku Galijskim.
 
 
 
KazikHansen  
Typowy spamer


Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 1237
Skąd: Wrocław/DG
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

Jaaasiek napisał/a:
To nie irlandzki folk, tylko celtycki, rejony obecnej Francji, Belgii, Szwajcarii (stamtąd pochodzi zespół) czyli ogólnie niegdyś Galii :)

Dużo ludzi myśli, że oni część tekstów śpiewają w języku Gaelic (głównie Szkocja) podczas gdy oni faktycznie to wykonują w języku Galijskim.

Zgodzę sie prawie ze wszystkim co tu Jasiek napisał, mam jedno ale... Irlandczycy to też celtowie, więc nie można w taki sposób tworzyć przeciwieństwa. Celtycki folk owszem, a uściślając - galijski. Chociaź żródeł muzycznych z Galii praktycznie nie ma, więc prawdopodobnie bliżej temu do muzyki bretońskiej lub właśnie irlandzkiej.
 
 
 
Jaaasiek  
Po co tyle piszesz ?


Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 1638
Skąd: Drink Team Żywiec
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

No właśnie nie :) To co dzisiaj nazywa się "muzyką celtycką" jest wzorowane na folku irlandzkim. Folk celtycki natomiast wywodzi się właśnie z terenów kontynentu :) Zasadnicze różnice są w doborze instrumentów :) Choć oczywiście mogę się mylić.
 
 
 
KazikHansen  
Typowy spamer


Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 1237
Skąd: Wrocław/DG
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

Jaaasiek napisał/a:
No właśnie nie :) To co dzisiaj nazywa się "muzyką celtycką" jest wzorowane na folku irlandzkim. Folk celtycki natomiast wywodzi się właśnie z terenów kontynentu :) Zasadnicze różnice są w doborze instrumentów :) Choć oczywiście mogę się mylić.


Muzyka celtycka, to muzyka wywodząca się z krajów, gdzie żyją kultury uznane ze celtyckie, czasami także wymienia się inne kultury, gdzie celtowie żyli dawniej i ich tradycja jest obecna w mniejszy lub większy sposób. Muzyka irlandzka, szkocka czy bretońska to zazwyczaj podgatunki tej muzyki, i rzeczywiście różnią się między sobą doborem instrumentów, chociaż wiele z nich się w jakiś sposób pokrywa (np. dudy, ale dudy w różnorakich odmianach są obecne w większości kultur europejskich - nawet Polska ma swoje odmiany dud). Jeśli chodzi o obecną muzykę celtycką pochodzącą z kontynentu, to regionem celtyckim posiadającym bogate dziedzictwo muzyczne jest Bretania, będąca częścią Francji (Eluveitie wykorzystuje tej muzyki dość sporo - przykładem jest chociażby utwór Inis Mona, którego główny motyw muzyczny jest wręcz "cytatem" muzycznym z bretońskiej piosenki Tri Martolod). Jeśli chodzi o dobór instrumentów w samym zespole, to instrumentarium, jakie można u nich znaleźć, to np. skrzypce (często wykorzystywane w muzyce ludowej), tin whistle (jeden z bardziej popularnych instrumentów w muzyce irlandzkiej), uileann pipes (irlandzka odmiana dud), gaita (dudy pochodzące z Hiszpanii), czy bodhran (bęben wywodzący się również z Irlandii). Jak widać nawiązań do irlandzkiej muzyki, przynajmniej w doborze instrumentów jest całkiem sporo, czemu w sumie trudno się dziwić, bo Irlandia to kraj celtycki, gdzie wpływy obcych kultur były najmniejsze i dzięki czemu ma dość bogate dziedzictwo muzyczne ;) Nawiązania do Gallów (a dokładniej Helwetów) są oczywiste, ale ze względu na brak materiałów związanych z ich muzyką Eluveitie musiało się posiłkować materiałem innych celtyckich kultur.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga